Kun asiakas tulee liikkeeseen renkaiden vaihtoa varten, hän tulee arvioimaan palveluasi muidenkin osa-alueiden, kuin itse renkaanvaihdon perusteella. On olemassa paljon erilaisia, pieneltä tuntuvia tekijöitä ja kohtia palveluprosessissa, jotka kuitenkin painavat paljon asiakkaan vaakakupissa, kun hän seuraavan kerran miettii, missä vaihtaisi autonsa renkaat. Tässä postauksessa jaamme joitakin vinkkejä siitä, mitä itse olemme todenneet parhaiksi odotustilaratkaisuiksi kiertäessämme Suomen eri rengashuoltamoita.
Renkaan vaihdossa ei yleensä kestä kauaa, jos renkaat ja auto ovat hyvässä kunnossa. Asiakkaalle kannattaa kuitenkin tarjota mahdollisuus ottaa kahvia, teetä tai muita juomia odotellessaan. Olisikin syytä hankkia odotustilaan hyvinvarusteltu jääkaappi, josta asiakas voisi valita haluamansa juoman. Kahvikone toimii erinomaisesti tällaisissa asiakastiloissa, sillä niistä saa niin kahvin, teen kuin erikoisjuomatkin. Juomavalinnoissa kannattaa suosia ekologisia valintoja, jotta arvosi välittyvät asiakkaalle.
Asiakas haluaa päästä istahtamaan renkaanvaihtoa odotellessaan. Siksi kannattaa panostaa mukaviin nojatuoleihin. Mukava rahi jalkojen alla vain lisää asiakkaan mukavuutta, eikä tuore aikakauslehti sivupöydällä kuulosta sekään huonolta ajatukselta. Jos todella haluat panostaa asiakkaan mukavuuteen, voit hankkia rengasliikkeesi odotustilaan hierovat tuolit. Asiakkaan rentoutuminen on taattu ja erotut takuulla kilpailijoista positiivisesti.
Asiakkaan on myös hyvä pysyä jatkuvasti tietoisena siitä, mitä autolle tapahtuu ja kauanko prosessissa vielä kestää. Siksi on hyvä, jos asiakkaalla on jokin oletusaika tai muu tieto, mitä hän voi seurata odottaessaan. Televisioruudulla voi vaikkapa pyöriä video, jossa näytetään renkaiden vaihdon eri vaiheita. Asiakas voi saada tärkeää tietoa, jota hän saattaa tarvita myöhemmin. Myös erilaisten lisäpalveluiden ja tuotteiden myyminen on helppoa, kun asiakas odottaa renkaiden vaihtamista.